Nils Ericsonsgymnasiet, Birgersjöberggymnasiet

Vi söker Biträdande rektorer till våra skolledarteam!

Kunskapsförbundet är en drömfabrik där människor genom utbildning får chans att nå sina drömmar. Med framtidslust och kompetens hjälper vi våra elever att bli redo för morgondagen - som medmänniskor, som medarbetare och som världsmedborgare. Ett viktigt uppdrag som vi utför med stolthet, engagemang och glädje.

Vi söker nu tre biträdande rektorer som vill vara med och utveckla Birger Sjöberggymnasiet och Nils Ericsongymnasiet tillsammans med rektorer, lärare och elever. Vi erbjuder ett spännande jobb och en arbetsplats med stora ambitioner, härliga människor och en pulserande vardag. För att du ska trivas hos oss tror vi att du har ett genuint intresse för elevers lärande, såklart, men också för ledarskap och samhällsutveckling.

Tjänsterna är placerade på Birger Sjöberggymnasiet och Nils Ericsongymnasiet i moderna lokaler med drygt 1000 respektive 900 elever fördelade på nationella program och introduktionsprogram. Det är ungefär 100 personer som arbetar på respektive skola som tex. lärare, administratörer, lokalvårdare och elevhälsa.

Vad innebär tjänsterna?

I Kunskapsförbundet tror vi på att skapa starka skolledarteam som samarbetar tätt i vardagen. I rollen som biträdande rektor kommer du tillsammans med rektor och biträdande rektorer att leda det dagliga arbetet på skolan. Du kommer att ansvara för elever, personal och ekonomi och du kommer att vara en del av det pedagogiska ledarskapet som rektor leder och styr.

Du har en pedagogisk examen i grunden och erfarenhet av arbete i skolan. Du behöver inte ha arbetat som chef innan men du har goda ledaregenskaper som kan utvecklas i ett ledningsteam samt att du är stabil och har god uthållighet. Du är en fena på att bygga relationer och får energi av att samarbeta med andra människor. Du har mod att tänka nytt och drivkraft att genomföra förändringar. Du är en ledare som ser helheter och kan skapa motivation hos både medarbetare och elever.

Det är meriterande om du har jobbat som ledare eller om du har en vidareutbildning inom pedagogiskt ledarskap eller har genomgått den statliga rektorsutbildningen. Meriterande är även erfarenhet av arbete inom gymnasieskolan.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en möjlighet att få ingå i ledningsteam med andra rektorskollegor i en organisation med starkt fokus på skolutveckling och framtidslust. Som ny skolledare hos oss kommer du också att få stöd och ett utbildningspaket. Vi vill att du ska lyckas i din ledarroll.

Tjänsterna är tillsvidareanställningar

Låter det här som ett jobb för dig? Att hitta rätt person är det viktigaste för oss och vi kommer hantera ansökningar och intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan.

Tillträde Aug 2023
Löneform Fast lön