Kunskapsförbundet är en drömfabrik där människor genom utbildning får chans att nå sina drömmar. Med framtidslust och kompetens hjälper vi våra elever att bli redo för morgondagen - som medmänniskor, som medarbetare och som världsmedborgare. Ett viktigt uppdrag som vi utför med stolthet, engagemang och glädje. Kom och bli en av oss!

Vi söker en engagerad lärare som önskar möjlighet till professionell utveckling. Du trivs med att utmana dig själv, enskilt och tillsammans med andra, i ett större kollegialt sammanhang - ett sammanhang med många roliga möten och bra arbetskamrater

Arbetsuppgifter

Huvudsakliga arbetsuppgifter är undervisning och mentorskap för elever och utöver detta ligger fokus på att förbättra elevernas lärande genom systematisk skolutveckling. Hos oss är du delaktig i den utvecklingen på flera plan - elevernas, ditt eget och organisationens. Styrdokumentens skrivningar om att utbildningen skall vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet genomsyrar hur vi organiserar såväl undervisning som kompetensutveckling. Förbundets storlek är en styrka, den entusiasm och erfarenhet våra medarbetare besitter skapar förutsättningar för kollegialt lärande i såväl ämnes- som programarbetslag.

Vi söker dig som är driven och engagerad och som vill vara med att utveckla el- och energiprogrammet på Birger Sjöberggymnasiet. Du kommer att ingå i arbetslaget, som idag består av nio lärare. Arbetet med eleverna sker i en sammanlänkad lärmiljö mellan de olika inriktningarna med ett nära samarbete såväl mellan samtliga yrkeslärare som med de lärare som undervisar i de gymnasiegemensamma ämnena.

Du behöver vara trygg i att arbeta med ungdomar och uppvisar en god förmåga att motivera eleverna i deras lärande och du kommunicerar på ett positivt, lyhört och tydligt sätt.  Du är duktig på att skapa goda relationer med såväl elever som föräldrar och kollegor.

• Minst 4-5 års arbetslivserfarenhet från eldistributions-, automations eller installationsbranschen.

• Pedagogisk erfarenhet via utbildning eller tidigare jobb

• Tjänsten är ett vikariat.

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningen avslutas 2022-12-22