Vuxenutbildningen

Kunskapsförbundet Väst är en av Västsveriges största utbildningsaktörer och är den kommunala skolan som välkomnar alla elever. Vi erbjuder ett brett utbud av gymnasie- och vuxenutbildningar av god kvalitet och hos oss studerar cirka 2800 elever på gymnasiet och cirka 2300 elever på vuxenutbildningen i Trollhättan och Vänersborg.

Om verksamheten
Kunskapsförbundet Väst söker dig som vill delta i den spännande utmaningen att fortsätta utveckla vår yrkeshögskola! För rätt person erbjuder vi ett varierande, utvecklande och viktigt arbete. Du blir helt enkelt en nyckelperson i arbetet med att skapa bättre förutsättningar för elevers lärande.

Yrkeshögskolan i Kunskapsförbundet Väst är en dynamisk utbildningsorganisation, som utmärks av stor flexibilitet och anpassningsförmåga till nya utbildningsbehov i kommunerna Trollhättan och Vänersborg.

Om arbetsuppgifter
Som utbildningschef i Yrkeshögskolan kommer du att ha ett helhetsansvar för yrkeshögskoleutbildningar inom Kunskapsförbundet Väst med ansvar för studerande, personal och ekonomi. Du ingår i vuxenutbildningens ledningsgrupp, vilken leds av operativ chef.

Din främsta uppgift som utbildningschef är att genom ditt ledarskap skapa utbildningar som svarar på arbetslivets behov av kompetens.

En framgångsfaktor kommer att vara din förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos dina medarbetare såväl som goda relationer och ett gott samarbete med din personal, studerande och branscherna.

Du utgår alltid från den studerande i centrum och tillsammans skapar vi en attraktiv yrkeshögskoleutbildning inom Kunskapsförbundet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett brett nätverk i Fyrbodal och erfarenhet av offentlig verksamhet. Du är lärare i botten och har dokumenterad erfarenhet av framgångsrika utvecklingsprocesser och är väl insatt i lärprocesser och förutsättningar för lärandet.

Som person tror vi att du har ett visionärt tänkande och bidrar med optimism och energi. Du är trygg, men modig och handlingskraftig och har förmågan att omsätta idé till verklighet.

Vidare har du har en tydlig kommunikativ ledarstil och arbetar strategiskt, systematiskt och målfokuserat. Du är en utmärkt kommunikatör och god lyssnare och är en chef som får medarbetare att växa genom att stödja och utmana.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då detta är en tjänst som kräver stark drivkraft, engagemang, ansvarstagande och skapa goda relationer till arbetslivet.

Villkor

Intervjuer kommer ske fortlöpande under hela ansökningstiden.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid