Kunskapsförbundet är en drömfabrik där människor genom utbildning får chans att nå sina drömmar. Med framtidslust och kompetens hjälper vi våra elever att bli redo för morgondagen - som medmänniskor, som medarbetare och som världsmedborgare. Ett viktigt uppdrag som vi utför med stolthet, engagemang och glädje. Kom och bli en av oss!

Vi söker en engagerad lärare som önskar möjlighet till professionell utveckling. Du trivs med att utmana dig själv, enskilt och tillsammans med andra, i ett större kollegialt sammanhang - ett sammanhang med många roliga möten och bra arbetskamrater.

Vad ska du göra?

Förutom undervisning i svenska och engelska kommer du att dela mentorskap för en klass med en annan lärare.

Utöver detta ligger fokus på att förbättra elevernas lärande genom systematiskskolutveckling. Hos oss är du delaktig i den utvecklingen på flera plan– elevernas, ditt eget och organisationens. Styrdokumentens skrivningar om att utbildningen ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet genomsyrar hur vi organiserar såväl undervisning som kompetensutveckling.

Låter det här som ett jobb för dig? Välkommen med din ansökan!

• Legitimerad gymnasielärare i svenska/engelska.

Meriter

• Erfarenhet av arbete med elever i behov av anpassningar i undervisningen.

• Tjänsten är ett vikariat 80%, okt-dec -21.
Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningen avslutas 2021-12-21