Vuxenutbildningen

Undervisningen är förlagd till dag, kväll eller i form av distansutbildning. Arbetet kan innebära undervisning i gymnasial vuxenutbildning, yrkesinriktade utbildningar och det kan även förekomma undervisning på grundläggande nivå.

Kunskapsförbundet uppmuntrar och arbetar aktivt med kompetensutveckling där kollegialt lärande, dvs. arbetsintegrerat lärande, är i fokus, men vi satsar även på individuell kompetensutveckling utifrån din och verksamhetens behov.

Vi förväntar oss att du bidrar i och utanför arbetslaget med din yrkesmässiga kompetens. Det är viktigt att du har förmågan att motivera eleverna i deras lärande och är positiv, nyfiken, lyhörd och tydlig i din kommunikation.

Du är flexibel och ser din del av arbetet som ett led i ett bredare perspektiv där elever går vidare till arbete eller till fortsatta studier inom vuxenutbildningen eller till eftergymnasial utbildning. Du förväntas aktivt samverka med andra samhällsaktörer som exempelvis försörjningsstöd och arbetsförmedlingen.

Du ska ha Förbundets målbilder som kvalité, effektivitet och attraktivitet i fokus i allt du gör.

• Legitimerad lärare i matematik på gymnasienivå

• Semestertjänst
  • Intervjuer sker fortlöpande under ansökningsperioden
  • Vi tillämpar sex månaders provanställning