Förbundskontoret

Vi söker nu två drivna och professionella ekonomer som vill vara med och utveckla Kunskapsförbundet. Vi kan erbjuda en dynamisk arbetsplats med stora ambitioner, mycket energi och många skratt. Vi tror att det viktigaste för att du ska trivas hos oss är att du har ett genuint intresse för ekonomifrågor, såklart, men också för utbildningsfrågor och samhällsutveckling.

Du kommer att arbeta tätt med ekonomichefen, två ekonomer och fyra ekonomiadministratörer. Ekonomiavdelningen är ett stöd för hela organisationen i frågor som rör ekonomi och du samarbetar också med rektorer, verksamhetschefer, lärare och med övriga funktioner på förbundskontoret.

Vad ska du göra?
Som ekonom hos oss arbetar du både strategiskt och operativt och ditt fokus kommer ligga på budget, uppföljningar och prognoser. Du är en nyckelperson när vi tar fram material till våra olika rapporter såsom budget, årsredovisning och delårsrapport. Vi tycker det är viktigt att kommunicera ekonomi, både skriftligt och muntligt, och med hjälp av dig får våra verksamheter och politiker en tydlig bild. I samband med att vi byter ekonomisystem behöver en del av våra rutiner förändras och i det arbetet har du en aktiv roll. En av tjänsterna kommer arbeta med EU-projekt inom vuxenutbildningen. Du budgeterar, följer upp och analyserar de olika projekten och du tar fram underlag och beräkningar till ansökningar och redovisningar.

Du är kvalitetsmedveten, serviceinriktad, engagerad och tar egna initiativ. Du gillar att analysera och komma med förslag på lösningar och förbättringar. Du är en fena på att bygga relationer och får energi av att samarbeta med andra människor. Du tycker om att skriva och förklara det ekonomiska läget i våra rapporter men också att hålla presentationer. Självklart kan du planera och organisera ditt arbete och hålla deadlines.

Du har en ekonomutbildning från högskola/universitet eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet bedöms som likvärdig och har jobbat några år som ekonom eller liknande.

Låter det här som ett jobb för dig? Den ena tjänsten är en tillsvidareanställning och den andra ett vikariat på minst ett år. Du kan välja att söka en av tjänsterna eller båda när du väl ger dig in i ansökningsprocessen. Att hitta rätt person är det viktigaste för oss så välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Löneform Fast Lön
Referensnummer 2018/10